De laatste lesweek - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lonneke Zinkstok - WaarBenJij.nu De laatste lesweek - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lonneke Zinkstok - WaarBenJij.nu

De laatste lesweek

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

17 Augustus 2008 | Nicaragua, Granada

Daar was ik weer, natuurlijk met wat nieuwe ervaringen!
Na de eerste week school waren we behoorlijk uitgeput omdat je natuurlijk elke dag 4 uur achter elkaar spaans aan het oefenen bent. Zaterdag wilden we lekker de stad in gaan en wat winkeltjes bekijken maar uiteindelijk hebben we vrijwel de hele dag thuis gehangen en een beetje op de computer gezeten. Er was carnaval ergens in de stad maar we zaten in de verkeerde straat te zoeken dus toen hebben we het dus mooi niet gevonden haha.
We hadden die avond na het eten afgesproken om even wat te gaan drinken met wat mensen van school. Was heel gezellig, Marieke en ik gingen met Jacob en Vanessa (een lerares). We gingen maar gelijk naar Cafe Nuit want dat schijnt het leukst te zijn. Het is een heel leuk tentje met plek om te zitten, buiten in een soort hofje, en ze hebben live muziek en lekkere cocktails. De andere drie gingen even dansen maar ik had het veel te warm dus ik bleef lekker zitten. Ze kwamen met zn allen compleet bezweet weer terug en op de een of andere manier was de telefoon van Jacob ook nog gejat. Op zo’n moment word je toch weer even herinnerd aan hoe snel het hier dus kan gaan, maar het is een goede les. Op dat moment was het ook niet erg gezellig meer dus zijn we maar naar huis gegaan.

Op zondag was het groot feest in Granada. Er was namelijk stierenrennen in de stad. Nou ben ik niet zo’n fan van dierenleed maar omdat het toch iets bijzonders is om te zien, mede door het culturele aspect, zijn we er toch maar heengegaan. We gingen erheen met Jacob en GB (eigenlijk Gunn Beate, maar niemand snapt die naam dus ze heeft het maar afgekort). Het zou beginnen rond een uur of 3 dus we hadden om 1 uur afgesproken om alvast een plekje te gaan zoeken. In het begin was het prima om daar te zitten maar in de brandende zon werd ik het stiekem al gauw zat omdat ik me (again) niet zo lekker voelde. Toen de stieren eindelijk kwamen was het ook niet zo leuk om naar te kijken. De stier werd opgejaagd door hordes mensen en jongens op paarden probeerden de stier te vangen met touwen. Het was dus de bedoeling om de stier te vangen, maar dat lukte niet zo goed. Er was een stier die aan een boom vastgebonden zat en al die ‘stoere’ jongens probeerden op zijn rug te gaan zitten en ze sloegem hem met t-shirts en flessen. Nou, die mannen vonden zichzelf echt heel stoer, maar die stier kon echt geen kant op dus wij vonden het maar laf.
Na die eerste stier hadden Marieke en ik wel genoeg gezien en toen zijn we naast de straat in een soort parkje gaan zitten in de veronderstelling dat die stieren daar toch niet zouden komen. Helaas hadden we het verkeerd en liep er opeens een stier het park in! Ik scheet toch wel een beetje in mijn broek. Uiteindelijk liep hij gewoon rustig weg en na een half uurtje was het allemaal afgelopen dus toen konden we weer teruglopen naar huis. Onderweg nog een lekker groot ijsje gehaald en toen maar in bed gaan liggen om uit te rusten voor nog een weekje spaans les in de hoop dat ik me beter zou voelen.

Toen ik maandag wakker werd voelde ik me nog beroerder dan de dag ervoor dus met veel moeite heb ik toch maar besloten om een dagje over te slaan. Ik merkte aan de ontbijt tafel al dat ik met mijn hoofdpijn niet eens meer kon nadenken over simpele spaanse dingen die ik tegen Fatima wou zeggen. Helaas voor mij, want de activiteit die middag was een tripje naar Las Isletas in het Meer van Nicaragua, wat heel mooi schijnt te zijn. Toen Marieke terugkwam met haar verslag was ik toch blij dat ik niet mee ben gegaan. Paar uur in de zon in een bootje op het water was denk ik niet goed voor me geweest. En het ging ook nog heel hard regenen, dus we gaan wel op een betere dag een keer terug. De dag erna ben ik in de ochtend toch nog maar even thuisgebleven want ik voelde me nog niet beter, maar in de middag ben ik toch wel met de activiteit meegegaan. Een excursie naar de markt in Masaya, leuk voor souvenirs dus over een half jaar komen we hier wel weer terug voor jullie ;)

Nou, het laatste weekje school. Donderdag gingen we naar San Juan Oriental. Hier verkopen ze allerlei potjes en souvenirtjes en we mochten ook nog kijken hoe ze gemaakt werden. Eerst in een werkplaats met een handjevol medewerkers en daarna gingen we naar de moeder van de eigenaar van die werkplaats en zij doet alles dus nog met de hand. Echt gaaf om te zien, zo’n schattig oud vrouwtje met drie tanden die het al meer dan vijftig jaar doet. Achteraf zijn we nog even snel naar Catarina gegaan want dat lag er maar vijf minuutjes met de mototaxi vandaan. Hier is een uitkijkpunt waar je supermooi uitzicht hebt op Granada, Lago de Apoyo en de Mombacho vulkaan. Dat soort dingen leveren natuurlijk ook een hoop mooie foto’s op =)

Vrijdag zijn we naar de vulkaan in Masaya geweest, echt heel gaaf! De vulkaan is actief dus we stonden aan de rand van de krater die smerige rook in te ademen, maar het was wel heel indrukwekkend. Daarna gingen we nog een grot in (compleet met helm en zaklantaarn) die heel nat, koud en donker was. Vandaar ook waarschijnlijk dat er hele schattige kleine vleermuisjes in zaten. Zaterdag zijn we naar de vulkaan Mombacho gaan. Deze is niet actief maar er groeien heel veel bomen en planten dus het is een beetje een jungle idee. Hier hebben we een 1.5 uur durende (hele mooie) tour gelopen in een cirkel om een van de kraters. We hebben aapjes gezien, mooie uitzichten en er komt nog wel steeds warme rook uit gaten uit de vulkaan (‘fumeroles’) die ontzettend naar zwavel stinken. Hierna gingen we canopyen, wat echt supergaaf was. Je moet omhoog lopen naar een grote boom en vanaf daar krijg je een ‘tour’ waarbij je dus vijftien keer van boom naar boom gaat met een kabelbaan en zo’n heel sexy harnasje aan.

Dit verdere weekend was er op zaterdag carnaval in de stad dus dat was een fiesta. Echt grote chaos, volgens mij was het het feest van het jaar want de hele stad stond te kijken naar het podium in het park en met bier te gooien enzo. Gekkenhuis!
Nouja, genoeg voor nu! Dinsdag begint onze stage, dus we zijn heel zenuwachtig en jullie horen allemaal wel weer hoe het ons bevalt!


  • 17 Augustus 2008 - 23:54

    Amanda:

    Echt super om te lezen! Klinkt allemaal heel erg gaaf en echt iets wat je maar 1x in je leven doet!

    Alleen jammer dat je telkens niet lekker bent :( Zorgt Marieke wel goed voor je?

    Nou, super veel succes de eerste dag - de mijne wordt waarschijnlijk opgeschoven omdat een orkaan richting Florida komt....Wees maar blij dat 'ie niet jullie kant op komt!!!!

    Veel pleizer en dikke kus!

  • 20 Augustus 2008 - 17:12

    Roxy:

    Hey gorgeous,
    sounds great! volcanoes is one thing im still dying to see! so visuals, please! ;)
    i hope by now youre starting to feel better man!
    im excited for you and your stage, im sure u'll kick ass! and i so cant wait to hear you speak spanish... bet its uber hot haha!

    ill leave it at this, just keep updating us!
    we'll speak soon babe.
    have an amazing time,

    and remember to have the occasional beer on roxy!

    peace and love from london
    xxx

  • 20 Augustus 2008 - 17:27

    Jezus:

    Vet allemaal ja!:)
    Ben benieuwd hoe hard werken je bevalt zusje!!
    Keep in touch!
    Ennuh... waar blijven de foto's???

    Liefs, Elz

  • 21 Augustus 2008 - 10:21

    Moniek:

    LIEVERD! Zo ik ben ff weggeweest, maar jij hebt ook veel meegemaakt zeg! Ik was deze site vergeten dus ik net 80 opties geprobeerd totdat ik eindelijk hier uitkwam.. jeej :P
    Wat een gave dingen heb je meegemaakt joh! Echt helemaal super! Als ik naar de foto's kijk ben ik echt super jaloers, wat is het moooooooi daar :D! Ik mis je nu wel steeds meer hoor lieverd, op Sziget was ik zo druk bezig met alles op me af laten komen en lol maken dat t wel meeviel maar nu ben ik weer thuis en is het toch wel erg wennen weer :( heb echt vet zin om je ff te bellen, maar aangezien het bij jou nu half 5 ofzo is :P
    Ik weet trouwens heus wel waarom je steeds zo ziek bent, al die rijst en bonen komen je toch duur te staan!:P Nee echt kut man hoop dat dat niet te vaak gebeurd! Maar lieverd ik ga niet alles op je blog zetten:P we gaan snel skypen en ik mail je ook nog:D!
    Hou van jou Dikke kus(K)

  • 21 Augustus 2008 - 23:02

    Leon:

    Ola chica!

    Gaaf om te horen wat voor avonturen je allemaal beleeft!
    Tis toch de tijd van je leven (hoop ik) en zo te horen maak je écht wat mee.

    Ziek worden is uiteraard wat minder maar op de een of andere manier gebeurd het altijd wel als je in een heel ander land komt. Climate Shock ofzo. Maar, tkomt uiteraard allemaal goed.

    Houd je blog iig goed bij, gaaf om te lezen wat je meemaakt en voor later is t natuurlijk erg gaaf om te lezen =9

    Dikke XXX
    Leon

  • 27 Augustus 2008 - 19:19

    Tes:

    Joehoe! Het lijkt bijna op een aardwetenschappelijk veldwerk (vulkanen, grotten en bomen klimmen;))! Ik ben trots op je! hihi Ben blij at je het zo leuk heb! Ik zit nog steeds in Frankrijk, morgen laatste dagje.. Nieuwe nummers in de maak! Tot Snel! (klinkt gewoon fijn..) xxxx Tes

  • 02 September 2008 - 07:17

    Tamara:

    He Lonneke, kreeg je weblog via Marieke. Leuk om te lezen! Jammer dat ik jullie niet heb gezien in Granada (maar wist ook niet dat jullie daar zaten). Wel balen dat je je soms niet lekker voelt, hopelijk heb je daar geen last meer van. HEEEEEL veel plezier en als jullie een keer een paar dagen vrij zijn is Ometepe nog een goede tip (tenminste wij vonden het een topper).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

Laatste bericht uit verweggistan

05 Januari 2009

Kerstvakantie en Oud & Nieuw

20 December 2008

En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet!

15 November 2008

Vakantie

20 Oktober 2008

DE HELFT!!
Lonneke

Actief sinds 10 Juni 2008
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 13450

Voorgaande reizen:

02 November 2010 - 30 Mei 2011

Australie, N-Z, Azie

29 Juli 2008 - 29 Januari 2009

Mijn eerste reis

26 Januari 2014 - 30 November -0001

Nepal 2014

Landen bezocht: