Laatste bericht uit verweggistan - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lonneke Zinkstok - WaarBenJij.nu Laatste bericht uit verweggistan - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lonneke Zinkstok - WaarBenJij.nu

Laatste bericht uit verweggistan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

15 Januari 2009 | Nicaragua, Granada

Het aftellen is begonnen, als ik dit schrijf heb ik nog maar 2 weken hier. De planning is als volgt: deze week nog even knallen voor stage. Ik moet nog een aantal opdrachtjes afmaken voor de UCA en mijn verslagen afmaken. Volgende week woensdag hebben we onze evaluatie met Helena en die vrijdag is onze officiele laatste werkdag! Natuurlijk moeten we ons avontuur afsluiten op het strand (gelukkig is Marieke het daar ook mee eens), ik heb namelijk nog tamelijk weinig kleur op mijn lichaam en na een half jaar ga ik me toch een beetje zorgen maken wat het thuisfront daar wel niet van moet denken ;)

Gistermiddag kregen we weer de eer om aanwezig te zijn bij de halfjaarlijkse meeting. Om 7 uur moesten we bij kantoor zijn om richting La Calera te gaan. De vergadering liep prima, we hebben maar een paar uur vertraging opgelopen.. Het was wel heel vet om bijna aan het einde van onze stage een vergadering te hebben tussen de brul apen. Ze zaten namelijk maar een aantal meter van ons vandaan door de bomen te slingeren.

Nu het naar huis gaan toch echt heel erg dichtbij komt, ga je nadenken over een aantal dingen:

Dingen die ik ga missen:
- Zon! (met stip op nummer 1)
- Vrienden die ik hier gemaakt heb
- De chille “mañana, mañana” (morgen) cultuur
- Bier voor minder dan een euro
- Sigaretten voor minder dan een euro
- Rum cola voor minder dan een euro
- In hangmatten liggen
- Riant uit eten kunnen gaan voor 5-10 euro
- Salsa dansen (ook al kan ik het niet)
- Ijskoud bier
- Dat ik het normaal vind dat er regelmatig koeien of paarden over straat lopen
- De grappige gezichten die mensen trekken en de gebaren die ze maken bij bepaalde situaties

Dingen die ik niet ga missen:
- Troep op straat
- Gallo Pinto (rijst met bonen)
- Mannen die je nafluiten alsof je een hond bent
- Koud douchewater
- Vieze oude mannetjes die 5 dollar voor me bieden
- Mensen die je oplichten omdat je blank bent
- Zweten
- Met Marieke een kamer delen ;)
- Mensen die salsa dansen en daarbij 30 keer op je tenen gaan staan

Dingen die ik het meest mis uit NL:
- Familie en vrienden, maar dat spreekt natuurlijk voor zich
- Een warme douche
- Eten dat niet in een liter olie is gemaakt
- Hertog Jan bier
- Filet americain
- Kaassouffles en broodjes kroket
- Mn katje Jamie
- Normale muziek tijdens uitgaan
- Lekkere, normale kaas
- Mijn kleren
- Mijn heerlijke bed met mijn OVERheerlijke kussen

Nouja, ik weet in ieder geval zeker dat het een heel dubbel gevoel is. Aan de ene kant wil ik heel graag naar huis om alle dingen weer te kunnen doen die ik gewend ben, maar aan de andere kant ga ik het hier wel echt ontzettend missen. Het is zo’n totaal andere wereld, en het gekke is dat je eraan gewend raakt. Je raakt eraan gewend dat je constant zweet, dat er regelmatig zomaar paarden of koeien op de weg staan, dat honden en katten half-dood op straat liggen en niemand er iets aan doet.

Gelukkig heb ik nog een tijdje om een goed afscheid te nemen. Het afgelopen weekend was heel rustig, lekker spelletjes gespeeld in Hotel con Corazon en helaas afscheid moeten nemen van Marieke en Sjoerd. Volgend weekend ga ik eindelijk een keer volcano boarden, wat super gaaf schijnt te zijn, dus we zullen zien. De rest van het weekend lekker chillen in Leon bij Lazybones, en lekker in de zon liggen bij het zwembad. Volgende week woensdag is de evaluatie bij mijn stage en dan is het alweer tijd om naar het strand te gaan! Daarna moet ik nog wat souvenirtjes kopen natuurlijk en inpakken. Na een afsluiter in Cafe Nuit gaan we ’s ochtends vroeg het vliegtuig in!

Dus tot snel =)

  • 15 Januari 2009 - 21:47

    Amanda:

    Hoi!

    Oooh wat is de tijd toch weer hard gegaan! Ik snap dat dubbele gevoel heel goed - gister laatste dagje stage gehad en er is toch wel een heel pak Kleenex opgegaan :(
    Maar ja, we kunnen niet eeuwig "interns" blijven...Gezellig straks naar Diemen, toch? Straks in NL maar goed bijkletsen, zonder eten dat in een liter olie gekookt is, maar met een Hertog Jan biertje. Goed?

    tot gauw,
    Amanda

  • 16 Januari 2009 - 12:43

    Marijke:

    Hey meis,

    Wat is de tijd snel gegaan he? Nou, dan moeten we maar snel wat afspreken om even bij te kletsen. Drink je in café nuit een Flor de Caña of een Toña op me? Want dat mis ik ook wel heel erg!

    Ga je 26 juni mee terug? ;)

    Hopelijk tot snel! Maar geniet vooral nog ff goed daar!

    xxx

  • 16 Januari 2009 - 18:33

    Danielle:

    Heeey!!

    Je hebt helemaal gelijk, de tijd is voorbij gevlogen. We hebben zo lang naar het stageavontuur toegeleefd en alle voorbereidingen getroffen en nu is het gewoon bijna voorbij!

    bij heel veel dingen op je lijstje kan ik me zeker aansluiten.
    Geniet nog van de laatste weekjes en doe de groetjes aan Mariek!

    Zie je in diemen!!:D

    XX

  • 17 Januari 2009 - 08:44

    Tamara:

    He Lonneke,
    Succes met de laatste loodjes en geniet van je laatste dagen daar. Gaaf dat jullie gaan volcanoboarden, heb ik ook goede verhalen over gehoord. We spreken elkaar als je terugbent!

  • 20 Januari 2009 - 22:51

    Mirt:

    TOT SNEL!

    jeeeeej wat klinkt dat fijn :D

  • 20 Juli 2009 - 19:57

    Holaaa:

    hola soy jose de leon, nicaragua, que tal si vienes por aca a leon, me gustaria conocerte jeje me gusta conocer amigos, podemos ir a bailar salsa, bachata o a tomar algo o la playa hay muchas cosas. si te gusta la idea, mi email..osvalent9@hotmail.com. este 22 de julio hay un festival.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nicaragua, Granada

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

15 Januari 2009

Laatste bericht uit verweggistan

05 Januari 2009

Kerstvakantie en Oud & Nieuw

20 December 2008

En we gaan nog niet naar huis, nog lange niet!

15 November 2008

Vakantie

20 Oktober 2008

DE HELFT!!
Lonneke

Actief sinds 10 Juni 2008
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 13458

Voorgaande reizen:

02 November 2010 - 30 Mei 2011

Australie, N-Z, Azie

29 Juli 2008 - 29 Januari 2009

Mijn eerste reis

26 Januari 2014 - 30 November -0001

Nepal 2014

Landen bezocht: