Herpes, beroving en kou. Leuk klinkt Nicaragua he? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lonneke Zinkstok - WaarBenJij.nu Herpes, beroving en kou. Leuk klinkt Nicaragua he? - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Lonneke Zinkstok - WaarBenJij.nu

Herpes, beroving en kou. Leuk klinkt Nicaragua he?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Lonneke

22 September 2008 | Nicaragua, Granada

Als ons eerste officiele uitstapje zijn we een weekendje naar Leon geweest. We hadden Jolanda beloofd dat we haar op zouden komen zoeken en dat was een groot succes. Na een rit van een uur of 4 (openbaar vervoer in Nicaragua is niet zoals wij het kennen, qua kwaliteit maar ook qua prijs!) kwamen we aan bij ons hostel, super leuk met een zwembad en pooltafel, lekker ontbijt, en een grote dorm voor ons allemaal. We hebben een lekker dagje geshopt (wat heel leuk is in Leon), daarna lekker in het zwembad uitgerust, daarna wat gegeten en wezen stappen. Ontzettend leuke avond gehad, en eindelijk wat andere muziek dan reggeaton (zelfs mijn favoriete Chemical Brothers nummer kwam langs), dus Lonneh ging eventjes uit dr dak =)
De week erna waren we natuurlijk heel moe na zo’n zwaar weekend en lange reis, maar we moesten weer naar de kroeg want er waren nieuwe studenten aangekomen die we natuurlijk graag wilden ontmoeten. Martijn, Pascal, Danore en Danique zaten met Onno een lekker biertje te drinken. In de loop van de week kwam ook nog Esther aan, en daarna ook Lisanne. Onze groep wordt dus ook eigenlijk nooit kleiner. Toen ook nog Denise aankwam (vriendinnetje van Marieke), waren we weer met een net zo’n grote groep als in het begin. We gaan gezellig elke avond uit eten en in het weekend is het ook altijd feest.
Op donderdag zijn we weer naar de cooperatieven geweest van onze stage. We hadden een tour gedaan met Sharon en Denise en we zijn langs alle 3 de cooperatieven geweest. Toen we aankwamen mochten we gelijk op een paard gaan zitten, en laat ik dat nou echt nog NOOIT gedaan hebben. Ik ben in de verste verte nog geen Anky, maar na een uur ging het al stukken beter. Op het eind is Marieke nog met haar been langs prikkeldraad gekomenen ze is heel trots op haar enorme wond. Er zat ook nog een slang naast onze slaapkamer en we hebben ook een gevaarlijke spin gezien na het zwemmen tussen de apen. Dus dat was weer een hele ervaring.
Die zaterdag hadden Tjitske en Onno een BBQ bij hen thuis georganiseerd voor alle studenten, als kennismaking. Nou kende bijna iedereen elkaar al, maar het was ontzettend gezellig. Ze wonen aan de Laguna Apoyo dus we hebben zonnen afgewisseld met lekker zwemmen, goed eten, en gezellig kletsen.
Op maandag hadden we nog een dagje vrij ivm fiesta in Nicaragua, dus zijn Marieke, Denise en ik lekker naar de Masaya markt gegaan. Terwijl we flink liepen te shoppen werd ik door Dagmar gebeld die even wilde vertellen dat er in Granada een hele hoop spullen gejat zijn uit hotels omdat mensen uit Managua komen om op rooftoch te gaan of zoiets. Omdat het een feestdag is schijnt het normaal te zijn. Er waren wat mensen in het hotel waar de anderen zitten zogenaamd ‘naar een kamer komen kijken’, en toen kwam Martijn erachter dat zijn laptop gestolen was. We zijn toen maar snel naar huis gegaan met een taxi zodat mijn nieuwe (ginormous) hangmat, jurk en ketting niet gejat konden worden.
Marieke is tussendoor ook nog even langs de dierenarts/dokter gegaan voor een plekje op haar buik, en het blijkt dat ze herpes heeft! We kunnen dus niet meer lepeltje-lepeltje liggen (spoonen). Nee, alle gekheid op een stokje, arme Marieke heeft gordelroos en het is niet besmettelijk.
Gelukkig kwam Sharon vrijdag weer terug, dus we hebben nog even kunnen partyen en spoonen op het afscheidsfeest van Aleid. Aleid zat in een huis met een stel Nica’s, dus daar hebben we lekker gefeest en daarna weer naar de goeie ouwe Cafe Nuit. Aangezien we allemaal borracho (kunnen jullie vast wel vertalen zonder woordenboek) waren was het een hele gezellige, lange avond.
Zaterdag ging iedereen weg naar San Juan del Sur (mooi strand waar je lekker kan surfen en schildpadjes kan zien enzo). Maar wij moesten op zondag werken ivm een vergadering over de nieuwe prijzen van 2009 en nog wat andere interessante dingen voor ons; we moesten om 8 uur ’s ochtends al op kantoor zijn! Wie bedenkt nou zoiets op zondag. Dus terwijl de rest lekker lag te chillen met hun billen in San Juan del Sur, waren wij druk aan het werk. Maargoed, dat maken we wel weer een keer goed. We hebben zaterdagmiddag lekker uitgeslapen, uitgebreid ontbeten met een dikke vette hamburguesa en zijn daarna naar Managua gegaan waar we naar de bios zijn geweest. Ik wist dat er airco zou zijn in de bios maar ik was natuurlijk weer vergeten om een vest mee te nemen dus ik zat lekker te bibberen. Zondag was ook niet veel warmer, maar gelukkig had ik wel een vest mee, dus daar ben ik lekker de hele dag ingekropen. Ik was wel blij met de kou want het heeft sinds bijna 2 weken eindelijk weer geregend. Zonder regen is het gewoon nóg warmer dan normaal.
Komend weekend gaan we eindelijk weer ergens heen, we willen namelijk zo veel mogelijk doen in de weekenden want Nicaragua is zo verschillend op alle plekken waar je komt. We weten alleen nog niet wat we gaan doen, want zo gaat dat hier natuurlijk.
Ps, er staan weer wat nieuwe foto’s op http://picasaweb.google.com/LonnekeZinkstok

• 22 September 2008 - 17:15

Luzi:

Oeehh spanning en sensatie! Die slang..aaahh!
    Maar wat heeft Marieke allemaal uitgespookt met d'r gordelroos? ;)
    Jullie maken wel lekker veel mee, leuk allemaal!

XX

• 22 September 2008 - 18:52

Tamara:

Werkze alvast dit weekend dan, klinkt verder allemaal super (op de titelonderwerpen na,haha)! Herkenbare foto's ook. Geniet ervan en ik mail je morgen over je action plan.

• 22 September 2008 - 19:38

Amanda:

Hooi!

Oh oh, wat een verhalen weer! Klinkt allemaal super, alleen wel jammer dat je niet meer met Mariek kunt spoonen :p

xx

• 24 September 2008 - 10:19

Jezus:

Zusje!!
    Wat een gave foto's hee!
    En best lekkere mannen daar nog;)

Ik ga trouwens mn best doen om toch mee te gaan met paps en mams richting jou, dus ik hou je op de hoogte!!

Ennuh als je maar onthoud dat niemand beter spoont dan je grote zus he...;)

Dikke beso!!

• 27 September 2008 - 16:40

Emmo:

Wauw.. was tijdje niet op je site geweest, dus moest even bijlezen. maar wat maak je gekke/gave/vreemde/wazige dingen mee daar joh! maar wel super vet :D En waar diende de roze ballonen voor? ;) Nationale gay-nicaragua dag? :P
    Check je laterss!!
    Kuss

• 04 Oktober 2008 - 16:18

Tes:

He lieve lonneke! Tijd voor een klein berichtje:) Veel plezier met al je avonturen! Mis je :) kussie

• 10 Oktober 2008 - 15:19

Mirt: